Tittar in mitt i natten

Hejsan svejsan mitt i natten!
Imorgon, fast aa.. idag blir det ju så går jag in i vecka 23 :) För några dagar sen, den 28 april för att vara exakt kände jag dom första sparkarna i magen :) Super mysigt och nu puffar det på för fullt där inne varje dag. Neo och Christian har fått känna men det känns fortfarande väldigt lite utanpå.
Datan har varit sönder nu i 2 dagar men imorgon tänkte jag uppdatera med en magbild :)

Har nu också börjat kolla lite smått efter bebis saker. Tänkte handla in lite kläder snart just för att det är ju så roligt att handla och allt smått är ju bara så gulligt! Kan inte hålla mig längre :) Vi tänkte ta en tur till Gekås i början på sommaren och köpa lite sängkläder, nappflaskor, kläder och annat skoj. Babygym har jag börjat titta lite efter och vill väldigt gärna ha ett sånt här Pingu babygym :)



Vagn har också varit bestämt ända sen Neo föddes igentligen. Men då hade vi absolut inte råd med en sån vagn. Nu tar jag ju studenten i Juni och tänkte passa på att önska mig hjälp att köpa den här Cresent classic som vi så gärna vill ha :) Färg har vi inte bestämt oss för än. Men det blir något neutralt iallafall. Vi köpte en Cresent vagn när Neo fyllde ett och har varit super nöjda med den i dom här åren. Nu ska den dock slängas. Men vi vet ju att den här vagnen är något för oss och dessutom en kombi vagn så den kommer förhoppningsvis att vara med under hela bebisens vagn-tid :)
Bilbarnstol ska vi se om vi kan få hyra genom folksam vårt försäkringsbolag. Ska ringa dom i veckan. Sen har vi spjälsäng, babysitter och lite annat. Vill bara ha en amningskudde också. Om amningen funkar lika bra den här gången så kommer jag förmodligen att amma längre och en amningskudde saknades verkligen under amningstiden med Neo. Kanske gekås har inne när vi är där? Skötbord är vi osäkra på om vi ska införskaffa oss. Vet inte riktigt om vi har plats till ett. Om vi inte hade haft ett kaklat badrum så hade man ju kunnat sätta ett på väggen. Men annars är vi lite inne på att skaffe ett sånt här som är på bilden nedan. Vi såg att det fanns på Ikea sist vi var där. Smidigt att ta med sig också. Annars får vi helt enkelt hitta en plats här hemma att ha blöjbyte på :)


Ja och så är det den här takvaggan som jag också så gärna vill ha! Men dom kostar ju ändå sitt pris och den lilla stund dom ligger i den så känns det lite surt. Tänkte leta efter en begagnad men så kom vi fram till att försöka göra en egen här hemma istället. Så i slutet på månaden tänkte jag sätta Christian i lite jobb att bygga vagga ;)



Kommentarer
Postat av: Anonym

Vagnen är jättefin men den är såååå tung. Sittvagnen ni hade till Neo är bygd på annat vis, rekommenderar er att gå till en affär o testköra den och tänka på att ett barn på drygt 10 kg ska sitta i den sen.. det blir jättetungt! Rekommenderar att köpa en lättare vagn eller en med svängbara hjul..

2012-04-09 @ 15:51:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0