v.39

 
Idag är man alltså inne i graviditetsvecka 38 + 2
Igår hade jag "förvärkar" som jag misstänker, något hände i magen iallafall och man blev lite rädd vissa stunder att det verkligen var dags. Idag har det varit lugnare, förutom att en del utav slemproppen gick innan och nu misstänker jag att jag läcker fostervatten? Vi får se hur natten blir. Imorgon kl 10 ska jag vara på vanlig runtinkontroll på MVC. 
 
Herregud, tänk så händer det nu i dagarna? Jag som gick över 13 dagar med Neo så var så hundra på att jag skulle gå över iallafall några dagar den här gången också. Men kanske inte? Vi får helt enkelt se :) 
 
BB väskan är inte ens helt packad än. 
& i morgon så ska vi som sagt, in till stan för att köpa bebbens första klädersplagg. Så ja, riktigt förberedda är vi ju inte. Så du får gärna, om du vill stanna kvar någon dag till. 
 
Ser också hellre att värkarbetet isåfall skulle starta under dagen och inte natten. Varför vet jag inte, känner mig mer lugn då. 

Kommentarer
Postat av: Cecilia

ååh, vad spännande! Fast förstår ju självklart att det kanske är lite omtumlande eftersom att man inte är riktigt förberädd på att man ska få före utsatt datum så att säga. Och utav det du skrivit i bloggen så förstår jag att du kanske inte riktigt ser fram emot själva förlossningen, så om det sätter igång så önskar jag dig all lycka! Hoppas verkkligen att du ska få en bättre upplevelse utav förlossningen den här gången.

Vi har ju fått höra utav barnmorskan som vikarierade medans våran ordinarie var på semester att vi kan vara 2-3 veckor längre gångna än vad dom sagt på ultraljudet och i så fall så skulle vi haft förra veckan eller imorgon enligt henne så det ska bli spännande att se vem som får mest rätt så att säga. Så vi har ställt in oss på att det kunde ske förra veckan men även 2 veckor efter utsatt datum så nu är väntan lite tröttsam...

2012-07-25 @ 06:56:54
URL: http://angelofgold.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0