älskade du

 
 
 
Enya har sovit ganska så mycket idag. Även om man inte kan "aktivera" henne som man kan göra med större barn, så att dom blir trötta framåt kvällen och sovet gott, så händer det ju ändå mycket för henne när man åker iväg till nya ställen. Som idag, bilen i ca 2, 5 timme och sen var det nya männskor som bar omkring henne, nya intryck och nya lukter. Så ja, hon har för det mesta sovit idag. Nu krånglar dock magen lite för henne. Och tänderna, så vi blir nog uppe ett tag till. Men hon har sovit från 19, vaknade 22 för mat, och sen 01 för mat igen. Jag sov också mellan 19, 22. Jag var så, så trött ;) Men man får ju passa på helt enkelt när hon väl har ro och sover. 
 
Enya har väldigt ont i munnen eftersom att det håller på att komma fram tänder. Så innan idag gav vi henne lite (panodil tror jag att det var) Hon vägde 5200 g sist hon vägdes och man skulle väga minst 5000 g för att få 2,5 ml. Det var ju helt nytt för henne och hon skrek under tiden, sen vet jag inte vad som hände. Hon började iallafall skrika utan luft och blev röd/blå på hela kroppen. Men tillslut så kom skriket. Jag hatar när det blir så, jag blir ju så rädd själv. Neo blev också rädd. Han började gråta och han har pratat mycket ikväll om att han inte vill att Enya ska dö ifrån oss. Så jag har försökt att prata med honom om det ikväll, men vet inte om det hjälpt så mycket. Han älskar verkligen sin lillasyster. Det har han gjort sen dag 1. 
 
Jag och Christian är väldigt rädda för spädbarnsdöd den här gången. Vi tänkte inte alls på det under tiden Neo var liten. Vi har pratat med vår BVC personal och hon tror att "verkligheten har kommit ikapp oss" Att vi har insett att det händer och att det faktiskt kan hända oss. Men hon har även visat oss att det är en väldigt liten procent i antalet bebisar som faktiskt dör av det här, som tur är. Lite läskigt att det var ovanligt många bebisar som dog i det förra året. Men ja, hon är väll snart förbi dom 4 månaderna. Så oron lägger väll sig snart. Känns bara ibland som att man nu har allt man vill ha. En underbar man som jag verkligen älskar, två fina barn, en pojke och en flicka som betyder allt för mig ♥ Man är rädd att det ska tas ifrån en. Men förhoppningsvis så kommer vi leva många många lyckliga dagar tillsammans.
 
Älskade lilla Enya. Så mycket glädje du ger oss. 
 

Kommentarer
Postat av: ♥ Mamma till signe ♥

Hon är så otroligt söt den lilla. förstår att ni är oroliga men ja det e ju bara en liten del av alla bäbisar som dör i det.

2012-10-13 @ 12:59:14
URL: http://blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0