Hej och välkomna hit istället

Hej och välkomna!
Nu klipper vi av det röda bandet och inviger den här bloggen :)

Nina har ikväll varit snäll och hjälpt mig så att den äntligen blev färdig. Har försökt att fiffla med alla kod mallar hit och dit men det vill inte som jag vill.

Nu är det jul och det innebär också jullov för mig! Meeen...(varför finns det alltid ett men?) Matteboken, Engelskaboken, och anteckningarna till Historian fick följa med mig hem och vara en del utav min semester.

Avslutningen igår var jätte mysig. Klassrummet var dukat med lite julpynt, glögg och fika. Julshowen var lika bra i år som förra året och den hemliga gästen 2010 var Idol Linnea Henriksson! Så då har man fått se henne uppträda igen. Lika bra som i Stockholm.

Idag åkte jag hem till Sofia för att ge henne presenten och såklart låta henne prata ut om allt som hänt. Det var skönt att se henne så pigg och soppast "frisk" om man nu kan kalla henne det. Hon var svullen över hela kroppen stackarn och hade kvar sin slang i halsen. Men nu får hon vara hemma och behöver bara vara på sjukhuset under behandlingarna. Och vi alla hoppas att det förbli så och att hon inte behöver läggas in en längre tid igen. Och att hon får sluta med cellgifterna och kortisonen om 1 1/2 år.

Presenten till Sofia från MP09F, Bosse och Ia



Och nu ikväll har vi firat jul hemma hos pappa. God julmat och en riktigt trevlig kväll tillsammans. Mamma och Farfar var också med. Frida, Jag, Christian, Neo och My också så klart. My fick sina klappar från oss. Neo från pappa (min pappa) Och från Farfar-Henry (min farfar) i bland är det så jobbigt med alla pappor, morfar, gammelmormor, moster Frida, Frida kompis osv. Men iallafall.. Pappa fick sina julklappar från oss och vi fick från han. Lika så farfar och Neo fick ett smurfhus utav mamma (min mamma) redan ikväll eftersom vi inte kommer få plats med så mycket i bilen ner till Landskrona på julafton + att vi kommer få med oss en massa hem också.

Jag älskar att få se Neos glädje i hans ögon. Han fick mycket fint och det blir så klart lite förvirrande med alla nya leksaker. Men han hann minsann känna och leka med allt. Och när vi sen kom hem somnade han med cowboy pistolen han fått av morfar i handen. Lilla hjärtat ♥. Imorgon blir det nog extra mycket lek och energi för att orka leka med alla nya saker.


Frida hjälper till i köket med all god mat som lagas



Julmat är det bästa under juletid. Sätter sig dock på fel ställen...



Julklappshögen



Neo hjälper till att dela ut julklapparna.



Neo blev glad över smurfhuset.. ja och allt annat med :) Men han hade inte riktigt tid med att vara med på bild ;)



Fortsätter att öppna alla julklappar.



Jag & Christian fick också några MYCKET uppskattade julklappar :)



Neo tar ut lite dålig engergi på att boxas, eller ja det ska vara meningen iallafall ;)


Kommentarer
Postat av: Cecilia

Så glad er lilleman ser ut. ROligt med barn och jul (:

2010-12-19 @ 18:48:19
Postat av: Mia

Va mysigt det ser ut! God Jul på er alla!

2010-12-19 @ 21:01:32
URL: http://mariasofiakarlsson.blogg.se/
Postat av: Lotta kusin

Nu har jag hittat hit,har inte kunnat kommentera på den andra bloggen från min dator. Sitter vid mammas nu. Hoppas ni haft en bra jul, vi har haft paketöppning här i åsarna i kväll eftersom barnen var med Ove o hade julafton i går. Kramar från oss

2010-12-25 @ 18:20:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0