mer planering

Halloj.
Det blir inga bilder från julafton förrens efter Nyår... När jag skulle sätta på min dator så såg jag att jag glömt kvar sladden i häljarp. Alltid är det något man ska glömma.

I morgon ska vi hämta kistorna. Och även titta på lokalen runt middagstid.
Jag hoppas verkligen lokalen är som jag tänkt mig. Jag kanske till och med kan knäppa några bilder där. Är lättare att planera hemma isåfall.

Jag har suttit och googlat lite på nätet för tips och ideer den senaste tiden. Och nu har en massa dekuration blivit bestämt. Och även Inbjudningslistan är klar. Det blir den närmsta släkten och vännerna. Men vi är ändå uppe i 47 personer om man räknar matväg. Och då är personalen inräknad, dom måste ju också mätta sina magar! Neo och Elvira räknas som en person och Josefine är inte medräknad alls eftersom hon är vegitarian och vi får ordna något annat till henne i köttväg.

Kaffe servetter har jag redan beställt och fått hem. Tårtan ska jag göra själv. Ja precis helt själv! Men jag tycker det är roligt att klura och pilla. Men det ska redan börjas öva i januari så att man får det så som man vill ha det. Jag hade tänkt mig något sånt här

Jag hade inte tänkt mig blommorna hela vägen runt om. Utan bara på ena sidan. och någon mer lite mönster dekuration. Och inte den här typens blommor heller. Och inte så "rinnig" som den här ser ut. Utan den ska vara med vit marsipan och lite åt det lila hållet. Och sen ska jag nog bara ha två våningar.

 



Och sen två mindre något sånt här kanske. Det är mer dom här blommorna jag vill göra. Och bara ha dom på ena sidan och att dom sen "klättrar upp". Eller kanske två hjärtformade tårtor? hmm..



Frigolitbokstäverna ska vi beställa redan nästa månad. Vi kommer att få dom vita men ska måla dom i ljusgrått eller mer vitt tror jag. Och iställer för Mr & Mrs ska det stå Herr och Fru Johansson



Jag har börjat samla på toarullar för att sen kunna göra sånna här "hållare" till servetterna. Jag ska klippa ut rullarna i lagom storlek och sen klistra fast ett snygg tyg. Och det ska jag, Tesse och Carro syssla med en kväll i början på nästa år tänkte jag. Samtidigt som jag och Tesse bestämmer mer om brudbuketten. Jag vet fortfarande inte vilka blommor jag vill ha... Men det ska vara mycket vitt med lila detaljer. Hittade den här smarta iden på en tjejs blogg som redan har gift sig. Billigt och snyggt! Det gillar jag ;)




Kommentarer
Postat av: Anna

oh så spännande. Roligt att se lite hur ni vill ha det =D

2010-12-29 @ 11:50:55
Postat av: Erica

Herr och Fru Johansson? Har ni likadana efternamn? Tufft isf! :)

2010-12-29 @ 13:14:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0