Jobbigt besked

I Torsdags var vi på möte med läkaren som slutade i tårar. Inget beviljat kejsarsnitt på Halmstads sjukhus iallafall. Blir erbjuden ett förlossningskontrakt men det var inte läge att prata om det just då för jag var så uppriven och Christian var så förbannad så han undvek att prata i slutet. Jag var jätte ledsen hela dagen och Christian kunde inte ens åka tillbaka till jobbet. Fick iallafall pratat med min barnmorska på eftermiddagen å det är synd att dom inte får vara med och ta några beslut alls. Ska göra ett nytt försök på ett annat sjukhus men jag räknar inte med något. Det mesta handlar ju om pengar tyvärr och den här operationen kostar en hel del. Synd att man inte kunde betala den själv.
Nu har det här samtalet med läkaren sjunkit in lite mer och nu är jag mest arg och mindre ledsen. Men det går i perioder och jag får mina stunder då jag är väldigt ledsen. Känner mig väldigt övergiven och nertrampad. Läkaren kunde iallafall nästan lova mig att jag kommer kunna åka hem 6 timmar efter den här förlossningen eftersom jag är omförderska. Ska höra med honom om han hade kunnat skriva skriva ett kontrakt på det. Det kommer även att gå snabbt och hur svag kroppen än är så kommer jag att orka och det kommer inte att bli några problem. Så säger nämligen statistiken. Inget instrument kommer heller att behövas den här gången. Vet inte hur många gånger jag fick höra inför förlossningen med Neo, "du har sån tur som är ung, det här kommer att gå så snabbt å bra för dig". Just nu är jag så arg på den här läkaren som absolut inte har en anging om hur det här känns för mig att en punkt i det här kontraktet ska vara att han absolut inte får medvärka i min förlossning, så arg är jag.
Har väldigt många punkter som vi vill ska stå med i det här kontraktet. Måste även ta reda på vad som händer om det här inte kommer att hållas från deras sida. Jag vill liksom inte höra när det är igång att det inte finns personal just nu. Ska prata mer om det här med min barnmorska på måndag.
Dålig mobil bild nedanför. v.26 ( 25+5) Känns svårt att längta just nu. Hoppas att det går över med tiden. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0