en ensam natt

 
Igår var en jobbig kväll/natt
Christian har varit sjuk till och från sen Enya var en vecka gammal. Han har haft svårt för att andas och kännt sig väldigt konstig. Han har varit hos läkaren tre gånger nu. Igår så ringde han dit igen och berättade om sina besvär och att dom måste ta nya prover eftersom alla dom mediciner han fått utskrivet (och det är många) inte hjälper. Han fick en tid direkt vilket är väldigt ovanligt på vår vårdcentral. Nya tester togs och hon tyckte att hon hörde vätska i lungorna. Läkaren skickade proverna till sjukhuset och skulle höra av sig imorgon om svaren. Hon trodde på lunginflammation eller möjligtvis kol :(. Så det är klart att man blir orolig. Men samtidigt så upptäckte dom ju astman förra året precis innan vi skulle gifta oss så jag trodde ju att det var pga den även fast C sa att det hör inte alls kändes som förra året då han fick sina "anfall" och inte kunde andas. 
 
Han fick en hostmedicin utskrivet igår också eftersom han hostar så fruktansvärt mycket. Han har hållt både mig, Neo och Enya vaken om nätterna. Men vid kl 22 igår fick han åka upp på akuten. Neo var fortfarande vaken, inte konstigt med det livet som han förde. Han låg herregud på golvet och hostade och fick knappt någon luft. Det hela slutade iallafall med att han inte kom hem igen. Läkaren på sjukhuset tyckte att båda lungorna lät dåligt så han fick läggas in. 
 
Neo somnade strax där efter. Han hade försökt ett tag att få tillåtelse att sova i vår säng men där blir så trångt med oss alla fyra så jag sa nej. Men ångrade mig när C inte kom hem igen :( Enya sov ganska mycket igår kväll så jag hoppades att det inte skulle bli en så jobbig kväll för henne. Men oj så fel jag hade. Strax efter att C hade åkt började hon utan stopp! Hon skrek, skrek, skrek och skrek till klockan var 03 på natten. Herregud så slut jag var i huvudet. Det blev inget Dagis för Neo idag eftersom C hade både vagnen och bilbarnstolen i bilen. 
 
C ringde iallafall mig 6:30 idag och sa att han skulle röntgas 7:30. Har fått ett sms där det stod att dom trodde att det var lunginflammation. Skönt om det inte är "värre än så" :) Det var det sista jag har hört från honom. Hoppas att han får komma hem idag! 
 
Mamma och Pappa landar här på Halmstads flygplats kl 18 ikväll. Ska bli skönt att ha dom hemma igen. 
Saknade dom igår. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0