Hej igen!


Första inlägget i den här kategorin!
Har inte bloggat på hur länge som helst!

Den 25/11 förra året plussade vi igen :) Vi väntade några dagar med att berätta det för mina föräldrar. Sen fick våra närmsta vänner veta det strax där efter.

Den 10 december var första dagen jag mådde riktigt riktigt dåligt, anade att den här gravidteten skulle bli lik den jag hade med Neo men man hade ju hoppats på annat. Den 11 December slutade jag att röka och sen har jag varit sängliggandes i flera veckor. Har varit sjukskriven sen  December och kommer att vara gravidteten ut. I v.7 fick vi göra vårt första ultraljud som var vaginalt :) Då dom misstänkte tvillingar eftersom jag mådde så dåligt, något vi aldrig själva misstänkte. Men bara en var där. Såg ut som en liten böna med ett litet hjärta som slog :)

Nu börjar vardagen bli lättare och jag kräker inte alls dagligen längre :) illamåendet sitter fortfarande i och jag maxar lergiganen varje dag. Hade ingen foglossning alls med Neo men här började det redan i V.18. Ska få börja hos en sjukgymnast snart och kanske testa på akupunktur :) Ja.. den här graviditeten har varit så mycket värre än vad vi trodde att den skulle vara :(

Den 28 Februari fick vi äntligen se vårt fina hjärta! Allt såg bra ut och barnmorskan var ganska så säker på att det var en liten tjej. Min moderkaka ligger i framvägg och jag har ännu inte kännt några rörelser.

 

På Måndag har vi tid hos läkaren igen. Då ska vi få göra vårt tredje ultraljud för att se så att allt ser bra ut

Neo är väldigt förväntans full och så glad över att vi snart ska få en bebis här hemma! Han brukar vilja krama och klappa magen och längtar efter att få känna den sparka.

Han brukar prata om bebisen här hemma. Han är väldigt omtänksam och kan säga när vi går förbi en barnvagn, leksak, bebiskläder att en sån ska min bebis ha.

Haha, ja sen kan man inte låta bli att skratta och le från hjärtat när han kommer med sånt här..

Vi låg i sängen och pratade om att mamma har en bebis i magen som växer, som vi ofta gör. Vi tycker det är vitkigt att han får vara med på vad det är som händer.

- min mage börjar kurra
Neo - TYSTA!!!!!!!!!! BEBISEN VILL SÄGA NÅGOT!

Eller bara nu för någon dag sen när vi var hemma hos mamma.

Frida - I augusti ska jag utomlands. Det ska mormor och morfar med.
Neo - Jaaa... men då ska vi ändå föda ut vår bebis.


Vi håller också på att försöka få igenom vårt kejsarsnitt som vi så gärna vill ha. Har varit på vårt första möte med en jätte trevlig barnmorska. Den 3 april ska vi dit igen och då också få en tid till en kirurg. Igår satt vi och gjorde en lista på hur både jag och Christian känner inför en vaginal förlossning. Och allt posetivt och negativt vi ser med ett kejsarsnitt.

I måndes var jag även på möte på skolan. Så underbara alla är. Fick en kram av min rektor och lärare när jag kom. Fick nästan tårar i ögonen så mycket dom bryr sig om mig
♥. Vi gick igenom mina betyg och nu är allt löst. Blev bättre än jag trodde det skulle bli. Har ju missat nästan hela trean för min sjukskrivning nu och allt som hände med Neo under hösten förra året. Nu har jag bara lite små saker att fixa innan studenten.... men jag ska inte göra mer än vad jag orkar. Det var dom väldigt noga med ;)


Går in i vecka 22 på söndag. Och magen börjar bli ganska så tung redan..
Kommer komma in bilder så småning om :)

Puss & kram till er alla!


Kommentarer
Postat av: Becky

Så sjukt roligt med en till bebis i släkten :D Är så glad för er skull! Hoppas att ni får igenom kejsarsnittet :)



Kram!

2012-03-22 @ 17:25:08
URL: http://sincerely.blogg.se/
Postat av: maria

STORT GRATTIS=)

2012-03-22 @ 22:50:33
URL: http://mariasofiakarlsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ååå grattis Malin! Ska bli så kol att följa er igen <3

2012-03-22 @ 22:53:13
Postat av: Cecilia

Vad roligt! Grattis till er! :-)

2012-03-23 @ 05:08:44
URL: http://angelofgold.bloggplatsen.se
Postat av: Sars

GRATTIS!"

2012-03-24 @ 13:12:31
Postat av: Cecilia

När har ni bf? :-) ni ligger bara någon vecka före oss. Vi har bf 9 augusti. :-)

2012-03-24 @ 15:17:07
URL: http://angelofgold.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0