Måndag

Godmorgon.
klockan närmar sig sju å vi har snart varit vakna i en timme. Både jag och Neo vaknade när Christians larm ringde kl fem i morse. Så med andra ord så måste jag vila senare idag så att jag inte somnar vid fem i eftermiddag.
Igår var Neo på barnkalas. Tycker det är så svårt att köpa presenter till alla barnen. Den här gången hade vi ingen aning om vad vi skulle köpa så det fick bli ett presentkort på BR. Innan kalaset satte vi eller ja.. Christian å vår granne hjälpte till lite ;) ihop vår studsmatta som vi köpt. Den blev ganska så stor men jag har redan vant mig vid storleken å ingen rör sig ändå i den hörnan av trädgården. Nu fattas bara ett skyddsnät som vi ska köpa på Biltema för 699 :- Det var bland det billigaste vi hittade som ändå inte var ett "skitnät" Vi hittade studsmattan begagnad så det var ju bra, men kantskyddet skulle nog behöva bytas ändå så det blev inte riktigt så "billigt" som vi hade tänkt oss. Ett kantskydd går ju nästan lika mycket som skyddsnätet. Men vi tror att kantskyddet ska kunna hålla iallafall den här sommaren också.
Senare idag ska jag å mamma iväg för att handla skor till min student. Hoppas verkligen inte det regnar på Fredag! isåfall måste jag in till stan igen å även köpa något att ha på mig på eftermiddagen/kvällen hemma hos pappa, för man vill ju inte gå runt i blöta kläder :( Känns skönt men ändå sorligt, kommer sakna min underbara klass 

Ja just det. Igår så fyndade jag en jätte fin spegel som jag ska ha i hallen. Å vi blev äntligen av med kistan också :) Speglen fick vi hämta ända ute i Getinge men det gjorde inte så mycket. Det var i precis dom måtten jag ville ha och dessutom fick jag köpa den för bara 100 kr. Nu ska den bara målas vit sen ska den få sin plats på väggen. Ska börja leta lite efter ramar som jag ska ha på väggen också, kommer ju bli hur snyggt som helst när det är klart. Sen måste vi verkligen börja måla möblerna här hemma. Christian kommer inte få det så lätt här hemma. Han måste måla sängramen då den ska målas i oljefärg å det får ju inte jag göra, sen måste han sätta igång med att "bygga" vaggen. Hela matsalsrummet ska rensas också och vi har även hand om trädgården. Ja och allt det här ska hinnas göra innan vi får tillökning i familjen ;) Sen har han ju dessutom gnälliga mig och Neo som ska öva på att cykla utan stödhjul.. Märks kanske att det bara är jag som är ledig hahaha








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0