Börjat ta vikt nedgången "på allvar"

 
Idag, är det tänkt att jag ska börja mer "på allvar" Jag ska inte banta eller träna ihjäl mig. Utan börja tänka på vad jag stoppar i mig helt enkelt. Läsk, godis och skräpmat får jag hålla till helgerna, helt enkelt. 
 
Ska försöka låta bilen vara lite mer också, så att jag rör på mig mer :) 
 

Tänker inte ljuga om min vikt. Just nu pendlar jag mellan 78 - 79 kg. Jag är fortfarande stor, har aldrig vägt så här mycket i hela mitt liv. Och trots det så har jag ändå gått ner ca 21 - 22 kg hitills. Tänk så hade jag inte gått ner så mycket ens, då hade jag verkligen verkligen fått jobba jobba jobba för att ens vilja ha på mig en nyårs klänning i år ;) 
 
Kommer väga mig en gång varannan vecka är det tänkt. Så jag får väll uppdatera senare! 
 
Hoppas på att nå 75 kg tills jul iallafall. Gick ner snabbt i början efter den här förlossningen men nu har jag stått still i ca 2,5 månader. Så nu jädra ska jag verkligen försöka! :)
 

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Ååh vad härligt att se någon som tänker lika som en själv. :-) jag väger någonstans mellan 76-78 kg. Har gått ner 16-18 kg efter förlossningen och försöker också tänka på vad jag stoppar i mig. Hoppas du når ditt mål till julen. :-) jag ska nog göra som dig och sätta upp lite delmål. :-)

Svar: delmål är bra tror jag :) Hade gärna vägt runt 60 - 65 men det är ju en ganska så lång väg dit, så man får väll dela upp det lite :) Tror man blir lite mer motiverad då. Nu är jag dock sjuk igen, så blir nog inte att röra på sig så mycket den här veckan. Svårt att hålla sig borta från allt gott nu runt jul. Men ja, lite onyttig är jag ju. Bli mer "hårdare tag" i Januari :) Lycka till du med!
None None

2012-11-29 @ 10:00:26
URL: http://angelofgold.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0